22 Mayıs 2009 Cuma

Eski Diyarbakır Resimleri (Nejat Satıcı)

Değerli üyemiz Nejat SATICI'nın grubumuzla paylaştığı eski Diyarbakır fotoğraflarını buradan izleyebilirsiniz.
Yek Beden - Mervani Burcu (Tekbeden)


Yedi Kardeş Burcu




Su Kemerleri (Kantaralar)





Keçi (kıcı) Burcu




Cumhuriyet Garajı ve içkale surları



100 yıl önce SİLVAN


Dicle nehri ve Diyarbakır Kalesi

Silvan Kalesi ve Sadık Bey Kasrı



Ongözlu Silvan Köprüsü ve Erdebil (Berderi pir) Köşkü


Malabadi Köprüsü



Dilan Sineması


Ulu Beden

Haburman Köprüsü - ÇERMİK

Bu resim Sn Halit ÖTÜK 'ten:


Eskiden Diyarbekirin genellikle merkez köylerinde GÜVERCİN BARINAKLARI bulunurdu.Güvercin yetiştirmek ve beslemek ise bir sanattı adeta.Bu büyük barınaklarda Güvercinlerden sağlanan Gübre ise Karpuz üreticiler tarafından kullanılırdı.Diyarbakı r karpuzunun eski zamanlardaki bal gibi tadının bu gübreden kaynaklandığı ilmen saptanmıştır.



Gazi Caddesi (Eski Adıyla Mustafa Kemal Paşa Caddesi)

Minareden yüksek olduğu için 1916 yılında yıktırılan çan kulesi




Selahaddin- i Eyyubi Camii ve Kela Mira - Silvan



Ulu Cami


Mervani Mescidi - Dağkapı



Urfa Kapı



Fiskaya Şelalesi - 1932

Silvan Gazi İlkokulu - Bedri Bey Konağı


Aşağıdaki Resim Seyrantepe’de, bir zamanlar Akkoyunlu Hükümdarı Uzun Hasan’ın yazlık sarayının bir bölümüdür. Önünde fotoğraf çektirenler de 1910-1920 yılları arasında faaliyette olan Dar-ül Muallimin yani Öğretmen Okulu öğrencileri ve idarecileridir. Zaten oturanların arkasındaki flamanın üzerinde de okulun adı yazılıdır. (Resim bilgisi : Mehmet MERCAN)



On Gözlü Köprü


Gazi Caddesi (Eski Adıyla Mustafa Kemal Paşa Caddesi)

43 yorum:

  1. DİYARBEKİR'İ GÜZELCE TANITTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  2. DİYARBEKİR İSAHİPLENEN SİZLERGİBİ OLAN TÜMHEŞERİLERİME CANİGÖNÜLDEN TEŞEKÜRLER ÖZ DİYARBAKIR LI OTOELEKTRİK MİDYAT

    YanıtlaSil
  3. Saygıdeğer Aslan Bey bu paylaşımınız gelmiş geçmiş engüzel bir paylaşım allah var yukarda bu güne kadar o kadar aradım ki diyarbekir in eski resimlerini ama bir türlü bulamadım ve şuan buldum ve çok sevindim her şey için çok tşk edr

    saygılarımla ƒaRųќ•Mũŝä•ßàLса

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar değerli olduğunu anca biz biliriz ... çok teşekkürler eyvallah

    YanıtlaSil
  5. paylasim icin cok saol kardes harikasin .. mukemmel bir paylasim

    YanıtlaSil
  6. bu güzel resimler için çok teşekkür ederim
    güzel memleketim

    YanıtlaSil
  7. ben Zonguldaklıyım,Diyarbakırda yaklaşık 10 sene yaşadım.İkinci memleketim.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel..Yaşamak lazım...

    YanıtlaSil
  9. resimlere bakarken kendimi oralardaymış gibi hisetim yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Fotoğraflar mükemmel.. Yıktırılan çan kulesi hangi kiliseye aitmiş ? Bildirirseniz memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. surp giragos ermeni kilisesi

      Sil
  11. diyarbakır tarihi ile ilgili ne birikim varsa lütfen sergileyelim .tarih kokan memleketimim tarihinden eser yok .memleketimiz tarih ve turizm konusunda en üst seviyede olması gerekirken maalesef gereken değer verilmiyor.

    YanıtlaSil
  12. size sonsuz teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. amed şehrim benim herşeyi ile mükemmel bir şehir..iyiki amedliyim...

    YanıtlaSil
  14. ben ğançepekli bozo eskilere gittim vallah çok güzeldi allah razı olsun senden canım kardeşim

    YanıtlaSil
  15. ne zel resimler.bir de işin içinde JAPON ALİ (UBEYDULLAH ÇALIŞIR ), evli cemo ( mehmet nalbant ) olsay dı iyi olurdu..

    YanıtlaSil
  16. Cok guzel ellerinize saglik iki okyanus otesinden Avustralyadan az da olsa hasretlik giderdik fotograflarla cok sagolun. Tum Hemserilermize selamlar

    YanıtlaSil
  17. ÇOK ESKİLERE GİTTİM .CANIM MEMLEKETİM ESKİ ASİL DİYARBAKIRIM ELLERİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK ESKİ DİYARBAKIRLI

    YanıtlaSil
  18. oncesizesonsuzteşekurler.gururu.utancı.biraradayaşatım.benimşehrimdeboylebireserinoldıgınızizinsayenizdeoyrendim.birmuslumanolarakutandımboylebiresrinasılyıkarız.yamaimkanıyokmubucankulelerinihatırladıkçaiçimsızlıyor.ist.diyarbakırlı.samet

    YanıtlaSil
  19. Güzelim Diyarbakır bugün çapulculara kalmış durumda maalesef.Diyarbakırlıyım ve bugün şehrimin adının sadece terörle anılmasından utanıyorum.Bu duruma düşüren şerefsizler gün gelecek cezalarını bulacaklar inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende eski diyarbakırlıyım aynen size katılıyorum

      Sil
  20. 1960 -1970 li yıllarını çok iyi hatırlayan ve o günleri özlemle anan biri olarak gördüğüm resimler beni hem mutlu etti hem de hüzünlendirdi aradan geçen onca yıl güzel memleketimden çok şeyi almış götürmüş ne şehrin kmliği kalmış ne de içinde yaşayan o güzel insanları .Her şeye rağmen bu resimler muhteşem teşekkürler...

    YanıtlaSil
  21. diyarbekir i amedi hiç bu haliyle görememiştim diyarbekir gerçekten de medeniyetler şehri olduğunu sizin sayenizde bir daha hatırladım çok çok teşekkür ederim bu neslin bu fotoğraflardan haberi olmalı mutlaka görmeli bilmeli bir kez daha teşekkür ederim...çok çok sağolun....

    YanıtlaSil
  22. Resimler çok güzel, daha bir ay önce Diyar-ı Bekr'deydim ama şimdiden özledim. O minareden yüksek olduğu için yıkılan çan kulesi yanlış hatırlamıyorsam Ermeni cemaatine ait olan kadim Meryemana Kilisesi'nindi. Resmin üstünde yazan tarihe dikkatinizi çekerim...

    YanıtlaSil
  23. ben izmirliyim ama diyarbakırı gerçekten çok sevdim ikinci memleketim oldu ...

    YanıtlaSil
  24. dekkelimeyleturkiyeninroması

    YanıtlaSil
  25. sizlere çok teşekkür ederim amedimizin tümgüzelliklerini fotoğraflarda yansıtmışsınız bende gurbette memleketimden uzakta hazırladığınız bu fotoğraflarla bir nebzede olsa rahatladım hasret giderdim ...

    YanıtlaSil
  26. bu fotoğrafları paylastığınız icin cok teşekkürler.o fotograflara bakınca memleketime olan özlemimi bir nebzede olsa gideriyorum

    YanıtlaSil
  27. Az da olsa Diyarbakır'ı eski hali ile görmüş ve yaşamış biri olarak bu fotoğraflara bakmak beni hüzünlendirdi tarihi kültürü ve insanı ile bambaşka bir şehirdi keşke elli yıl öncesine dönmek mümkün olsa yine de her şey için teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. teşekkürler... en çok üzüldüğüm olay çan kulesinin minareden uzun olduğu için yıkılması oldu... umarım uygarlaştığımız yıllarda bu resim sayesinde yeniden onarılır... saygılar...

    YanıtlaSil
  29. 25yılsonraşehrimiziyarete.geldim.berberdetıraşolurkenberbersordu.nerelisındiyarbakırlıyım.dediminandıramadımkurtcekunuştumyineinanmadıagırımagitikimlikgörunceinandıbirdeofisitensorasınıbilmıyordumkaybolıyordımkendışehrimdekaybolmakcokagırımagitiçokguzelolmuşezeldenberiguzeldırallahicinçokbuyumuşinanamadımbirhaftakalabildimcepçilerbeniikikereçarptı

    YanıtlaSil
  30. kaçyıldır sen den uzagam diayrbekir

    YanıtlaSil
  31. kardeşim emegine saglık ben antepliyim ama diyarbakır hepimizin kültür aynasıdır eski rsimleri etkiledi beni en kısa zamanda çocuklarıma bü kültür şehrini gezdirecegim

    YanıtlaSil
  32. diyarbakır dışındayken ismi bile gözlerimden yaşlar akıttırıyor.taşından toprağından yaratılmışım güzel memleketim.

    YanıtlaSil
  33. turkiyenin..roması.veselamistanbuldan.diyarbakırlı.sametgulgez

    YanıtlaSil
  34. rézu sılav jıwera hevalé héja destu piye we sağbe whun her hebın HER BéJİ AMED...

    YanıtlaSil
  35. çok güzel ama çok eksik 50 yıl öncesine gittim teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. Her nedense Diyarbakırı tanıtmak için resimlendirenler, Gazi köşkünü tüm hatları ile resimlerken ona sınır olan ve hatta mimarisi ile eşssiz bir görünüme sahip olan 1321(1905) tarihinde yapılan Bekir Efendi köşkünü(Kuşdili Köşkü) ihmal etmekte ve önemli bir tarih ayrıntısını gözden kaçırmaktadırlar. Umarım gerek tarihçiler ve gerekse kültür varlıklarımıza sahip çıkmayı görev edinenler bu konuda gereğini yaparak buram buram tarih kokan bu eseri ve tarihçesini tanıtma çabası gösterirler.
    Muharrem Zade Bekir Efendinin Torunu...; Eyyüp Murat ÖZBAY

    YanıtlaSil
  37. diyarbakır güzelikleri29 Eylül 2013 16:01

    diyarım işte

    YanıtlaSil
  38. diyarbakır güzelikleri29 Eylül 2013 16:07

    merhaba

    YanıtlaSil
  39. DEYE WER WERAN DAYE XIRAPBU AMEDEME ÇIMA XIRAP BU İNSAN OĞLİ PIR ZALIME XUDE İSYANEME HEYE ADALETE DÜNYEYE

    YanıtlaSil